sobota, 8 października 2011

Might & Magic: Heroes VI - Jednostki frakcji Nekropolis

Ujawniona na tegorocznym gamescomie najnowsza odsłona klasycznego cyklu turówek fantasy wzbudza wiele emocji. Do krainy Ashan powrócimy jednak dopiero w marcu przyszłego roku, a do tego czasu graczom pozostaje jedynie chłonąć wszystkie informacje wypuszczane przez Ubisoft. By umilić Wam oczekiwanie na premierę Might & Magic: Heroes VI, postanowiliśmy przybliżyć frakcje, jakie znajdą się w tym tytule. Na pierwszy ogień idzie Nekropolis oraz Inferno, a w przyszłości omówimy również pozostałe strony konfliktu.
Frakcja Nekropolis
Pomimo pałania się nekromancją frakcja ta nie ma złych zamiarów względem reszty Ashan. Nie chce nikogo podbijać, nie ma również planów zabicia wszystkich żywych istot i przekształcenia ich w nieumarłych ani nawet nie zamierza siłą przeprowadzać konwersji na własny mroczny kult. To, czego pragnie Nekropolis, to akceptacja świata. Zbliżająca się inwazja demonów ma się stać okazją do zyskania przez umarlaków szacunku oraz zaufania innych frakcji.
W armiach żywych trupów rolę bohaterów odgrywają oczywiście Nekromanci. Kierowanie nimi ma wymagać sporej dozy finezji i zamiast frontalnego ataku znacznie lepszą strategią będzie powolne osłabianie sił wroga i wskrzeszanie zabitych w celu powiększenia liczebności własnych wojsk. W tej frakcji trzon armii tworzą Szkielety, Ghule oraz Duchy. Elitą sił Nekropolis są natomiast Licze, Wampirzy Rycerze oraz Lamasu, a rolę czempionów pełnią Prządki Losu. Każdą z tych jednostek da się naturalnie rozwinąć, tak by osiągnęła bardziej potężną formę.

Szkielet / Strażnik Kości

Szkielety to nic więcej aniżeli martwe i rozkładające się szczątki przywrócone do życia aby służyć woli Nekromanty. Lojalność, brak łaknienia, pragnienia, strachu czy wątpliwości czyni z nich idealnych służących.

Umiejętności:
Puste kości - zmniejszone obrażenia od broni dystansowej
Pajęcze Oszczepy - Oszczepy będą dodatkowo spowalniały cel [ul.]

Ghul / Nienażarty Ghul
Ghule to drapieżne dusze zmarłych, które mocą magii zostały przykute do cudzych zwłok. Te udręczone istoty pałają nienawiścią do wszystkiego co żywe, więc tylko potężni Nekromanci są w stanie kontrolować ich mordercze impulsy. Przeobrażenie w Ghula jest najwyższą karą, jaką przewiduje system prawny w krainie Heresh, ponieważ oznacza wyłączenie duszy z naturalnego kręgu śmierci. Stwory te żerują na martwych zwłokach, co powoduje, że ich ślina i krew przenoszą wiele niebezpiecznych chorób.
Umiejętności
-Martwe Mięso- zminejszone obrażenia fizyczne
-Nienawiść do Żywych- zwiększenie obrażeń i szybkości vs żywe istoty [ul.]

Duch / Zjawa
W momencie śmierci, dzieci Smoczych Bogów powstają jako dusze i udają się w stronę księżyca aby przejść w wieczność pod przewodnictwem Ashy. Jednak traumatyczne wydarzenia mogą zapoczątkować żywot Ducha - duszy związanej ze światem materialnym przez potężne, negatywne emocje. Nekromanci dzięki specyficznemu rytuałowi mogą przemienić duchy w bezgranicznie oddane sługi.

Umiejętności
-Niematerialność-zmiejszone obrażenia fizyczne[ul. +X%]
-Upiorne Zawodzenie- leczy sojuszników z możliwością wskrzeszenia poległych jednostek. Leczona jednostka zadaje  obrażenia pobliskim wrogom. [ul.]
-Związanie śmierci-blokowanie wskrzeszania na zaatakowanej jednostce [ul.]

Licze
Wysoko postawieni nekromanci (kapłani Pajęczej Bogini) dostają eliksir przedłużający życie, otrzymywany z jadu świętych pająków Pajęczej Bogini. Eliksir przemienia ich w "Asakkus" - Licze, których ciała są wysuszone lecz wolne od fizycznych ograniczeń. Mimo wszystko wciąż się starzeją aż wyglądają jak chodzące mumie. Jad nadaje również ich oczom jasnozielony kolor.

Umiejętności
-Uścisk Ashy- zwiększa siłę  magii ciemności
-Wyssanie Życia- wysysa życie z wrogów i przywraca je sojusznikom [ul.]

Wampir / Wampirzy Lord
Licze, które zaskarbią sobie sympatię Pajęczej Bogini mogą dostąpić zaszczytu odrodzenia się jako Akhkharusy, czyli Wampiry. Rytuał przeobrażenia jest długi i wyczerpujący, ale u jego końca zyskują odnowione ciało, wolne od jakichkolwiek defektów. Organy wewnętrzne Wampirów są sparaliżowane przez pajęczy jad, więc nie muszą oddychać, jeść, pić czy spać. By zapobiec rozkładowi własnego ciała od środka, muszą jednak regularnie pić ludzką krew.
Umiejętności
-Wapiryczny Uścisk- wyssanie życia i regeneracja [ul. +X%]
-Poza czasem- po wybraniu obrony, pierwszy atak wroga będzie chybiony

Lamasu / Gnijący Lamasu
Lamasu są nieudanym eksperymentem na drodze tworzenia wyższej rasy ludzi-bestii, którą magowie próbowali osiągnąć poprzez magiczną fuzję człowieka (zazwyczaj niewolnika lub przestępcy) i magicznej istoty - w tym wypadku mantikory. 
 
Ostatecznie kreatura ta okazała się bardzo niestabilna i przez to krótko żyjąca, czyniąc ją bezużyteczną dla magów i niezwykle interesującą dla Nekromantów. Przywracali je z powrotem do życia dodatkowo zaszczepiając w ich ciałach straszliwą zarazę. Ich funkcja jako roznosiciel plagi połączona z wielką siłą fizyczną i ogromną mobilnością zrobiła z nich doskonałą jednostkę uderzeniową nieumarłej armii.

Umiejętności
-Aura rozkładu- pobliskie żywe jednostki tracą zdrowie
-Aura robactwa- pobliskie żywe jednostki tracą zdrowie i inne statystyki [ul.]
-Zaraza- zarażone jednostki mogą roznieść chorobę dalej na sojuszników [ul.]

Prządka Losu
Tkaczka Przeznaczenia
Prządka Losu jest awatarem Pajęczej Bogini- boskim ucieleśnieniem Śmierci jako jednego z aspektów Ashy. Opuściła prawicę swej bogini aby zmaterializować się w Ashan. Prządka jest często spotykana podczas zakładania Nekropolis- wzmacniając fundamenty i przyspieszając rozwój miasta.

Jak królowa roju, stymuluje rozrastanie się populacji podwładnych. Pod jej dowództwem nieumarli przeczesują regiony w poszukiwaniu zagubionych dusz, które można zwerbować do armii. Prządka może przybrać formę zarówno kobiety-pająka jak i bardziej ludzką lecz z sześcioma ramionami.

 Umiejętności
-Zmiana form-Prządka losu zmienia się w Tkankę Przeznaczenia
-Trujący dotyk- podczas ataku lub otrzymywania obrażeń, wróg zostaje zatruty
-Śmiertelne spojrzenie- kontratak następuje przed atakiem wroga
-Pajęcza sieć- wróg traci turę [ul.]
-Taniec Rozkładu- na danym ubszarze czas przyspiesza- wszystkie buffy mijają, wszystkie obrażania czasowe się kumulują, jednostki się starzeją, umierają i słabną. [ul.]


Legenda
[ul.]- umiejętność dostępna dopiero po ulepszeniu
[ul.+X%]- skuteczność umiejętności wzrośnie po ulepszeniu

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz